In die
afgelope maand of twee het ek met die idee geworstel en self begin dink oor
leerder betrokkenheid in die klas. Die belangrikheid daarvan asook hoe om ʼn
interaktiewe klas te inisieer.
Dit is
belangrik vir my eerstens om te fokus op aktuele nuus, dinge waarvan leerders
hou, dinge wat tans in die nuus en kollig is wat relevant is vir tieners en wat
hulle affekteer. Ek onthou hoe ek op skool in sekere klasse die tyd verby
gewens het, bloot omdat die onderwyser nie die aandag kon behou van leerders
nie. Nie alle leerders se belangstelling is dieselfde nie en dit is juis daarom
belangrik om verskillende komponente te inkorporeer in die klas met diverse
uitgangspunte om so n bepaalde doel te bereik. Op hierdie manier word skool nie
net n teoretiese leeromgewing nie, maar die belangrikste van als n omgewing
waar leerders lewensvaardighede kan ontwikkel en die vermoë om te redeneer en
sekere goed te bespreek onder mekaar.
Dit is
belangrik om in ag te neem dat ouers soms die enigste bron van ondersteuning is
vir leerders. Die meeste waardes en normes word gevestig by die huis en is
grootliks die verantwoordelikheid van ouers om hierdie beginsels by leerders te
kweek. Dit is belangrik om jou leerders dus beter te leer ken omdat elkeen se
sienings anders is oor sekere aspekte. Dit is tog my as onderwyser se
verantwoordelikheid om leerders wat nie so bevoorreg is nie te lei in die regte
rigting.
Ek sal toe laat
dat leerders se opinies gehoor word dat elkeen hul sê kan sê en met mekaar
daaroor redeneer. Aanmoediging om deel te neem in die klas is die beste
motivering vir enige leerder in die klas. Respekteer die leerders se antwoorde
en gebruik positiewe kritiek eerder as om leerders persoonlik na te kom.
Ek voel veral
in my skoolvak soos Lewenswetenskappe kan digitale pedagogie ʼn goeie hulpmiddel
wees om leerders te betrek. Visuele beelde is uiters belangrik om konsepte
realisties te visualiseer om sekere prosesse te verstaan. Maak die ouers betrokke met leerders en
ontwerp ʼn sosiale media groep op twitter of Whatsapp om so in kontak te bly met
leerders en ʼn maklike bron van toegang te wees.
Laat leerders
prakties goed ervaar en gebruik verskillende maniere van assessering. Nie alle
leerders het die vermoë om te leer nie, maar eerder om iets prakties uit te beeld
of mondelings te verduidelik.
Handhaaf
dissipline sodat dit n veilige en geskikte leeratmosfeer skep vir leerders om
vra te vrae en interakteer.
Doen iets
waarvan die leerders hou. Speel musiek tydens die klas as n aktiwiteit voltooi
moet word om so die leerder se wêreld te betree. Die belangrikste van als is
vra die leerders wat hulle soek in die klas sodat hulle, hul eie reëls stel en
dit uitvoer. Abby Wills se benadering sal daarom geskik wees en so kan elkeen
se respons neer geskryf word en plak dit op in die klaskamer.
No comments:
Post a Comment