Dis tyd vir aanpassing:
As ‘n
NOS student het ek die afgelope weke die kern eienskap al vervat om ‘n ware
onderwyser te wees, om een beginsel te bevorder, dus die klas toe te laat om
kritiese denke te bevorder. Kritiese Pedagogie word heeltemal ontbreek in die
CAPS kurrikulum, met ʼn oorlading van werk in ʼn beperkte tyd, word leerders nie meer die kans gegun om vir hulle self te
dink nie. ‘n Groot probleem indien studies verder vervat wil word tersiêr.
Paulo
Freire skryf in die Pedagogy of the Oppressed dat onderwys moet begin
met die oplossing van die onderwyser-student teenstrydigheid. Opvoedkundige
standaarde beperk dus die bewussyn aan wat bedoel word met kritiese pedagogie.
Ons as onderwysers moet worstel met die beperking en die kultuur van stilte en
die onderwyser en leerder verhouding se rolle omdraai. Dit is tyd dat die
onderwyser stil bly en leer by die leerder. Die onderwyser is die fasiliteerder
en lei die leerder na die regte antwoord, maar die leerder lei die onderwyser
na sy wêreld in dit wat hy/sy wil bereik.
Die kern
eienskap van die Information and Communications Technology (ICT) is om
ons onderrig en leer omgewings te domineer. Dit beperk dus ons digitale
geletterdheid. Hierdie konsep beperk dus die siening van leerders en ontneem
hulle vermoë om hul opinie daarop te lewer. Ek voel steeds sterk soos in my
vorige blogs dat daar moet ‘n onderwyser en leerder verhouding wees om dus
interaksie te hê met mekaar en so die denke ontwikkel van die leerders.
Die
Independent Project is ‘n bewys waar stilte gebreek word – Dit het my net laat
besef weereens die hoeveelheid leemtes wat gevul moet word in die CAPS
kurrikulum asook sekere leemtes wat groter gemaak word vir die leerder se eie
kurrikulum. Die kreatiwiteit van die leerders word in so aard beperk dat hulle
glad nie die kans gegun word om weer te dink en te wees wil hulle wil wees nie.
Leerders moet die kans gegun word om ons as onderwysers te lei na waar hulle
wil wees, hulle potensiaal gaan soek en te doen waarvan hulle hou! Hoekom moet
die twaalf jare op skool dieselfde as twaalf jare in die tronk wees. Gaan leef
die lewe, dis op die einde tog net so kort !!
Tegnologiese-
bemiddelde selfgerigte afstandleer is vir my tog ʼn baie sensitiewe saak waaraan
ek worstel. Ek gaan volgende jaar begin werk en besluit of ek honneurs nog moet
doen of nie. As ek verder sal studeer sal dit beslis deur afstandleer geskied,
rede- bloot dat dit tyd is om te begin werk ook. Mens moet iewers begin so
indien ek verder sal studeer sal dit ook deeltyds geskied. My enigste
bekommernis is, of ek my kritiese denke sal ontwikkel in die tyd en sal daar
iemand wees wat met jou kan redeneer as mens ʼn vraag sou gehad het soos wat
mens in ʼn klas sou gesit het? Dit is op die anderhand ook baie goedkoper as om
voltydse student te wees as eksterne kostes soos vervoerkostes, verblyf ens. in
ag geneem moet word veral in die Stellenbosch gebied. As Skype en sosiale media
betrek word met afstandleer is daar geen rede hoekom daar nie hierdie
afstandleer ʼn kans te gee nie. Ons bly elkgeval in ʼn nuwe era waar ons moet
aanpas en tegnologie op die oomblik so ver gevorderd raak of ek wonder of daar
nog universiteite gaan wees oor 30 jaar...
Ek sluit
af met die quote van John Dewey soos geskryf in die Schools of To-Morrow:
“we must remeber that we are dealing with a problem of readjustment, not of
original creation”
No comments:
Post a Comment