Monday 7 March 2016

Dis tyd vir aanpassing:


 

Dis tyd vir aanpassing:

As ‘n NOS student het ek die afgelope weke die kern eienskap al vervat om ‘n ware onderwyser te wees, om een beginsel te bevorder, dus die klas toe te laat om kritiese denke te bevorder. Kritiese Pedagogie word heeltemal ontbreek in die CAPS kurrikulum, met ʼn oorlading van werk in ʼn beperkte tyd, word leerders nie meer die kans gegun om vir hulle self te dink nie. ‘n Groot probleem indien studies verder vervat wil word tersiêr.

Paulo Freire skryf in die Pedagogy of the Oppressed dat onderwys moet begin met die oplossing van die onderwyser-student teenstrydigheid. Opvoedkundige standaarde beperk dus die bewussyn aan wat bedoel word met kritiese pedagogie. Ons as onderwysers moet worstel met die beperking en die kultuur van stilte en die onderwyser en leerder verhouding se rolle omdraai. Dit is tyd dat die onderwyser stil bly en leer by die leerder. Die onderwyser is die fasiliteerder en lei die leerder na die regte antwoord, maar die leerder lei die onderwyser na sy wêreld in dit wat hy/sy wil bereik.

Die kern eienskap van die Information and Communications Technology (ICT) is om ons onderrig en leer omgewings te domineer. Dit beperk dus ons digitale geletterdheid. Hierdie konsep beperk dus die siening van leerders en ontneem hulle vermoë om hul opinie daarop te lewer. Ek voel steeds sterk soos in my vorige blogs dat daar moet ‘n onderwyser en leerder verhouding wees om dus interaksie te hê met mekaar en so die denke ontwikkel van die leerders.

Die Independent Project is ‘n bewys waar stilte gebreek word – Dit het my net laat besef weereens die hoeveelheid leemtes wat gevul moet word in die CAPS kurrikulum asook sekere leemtes wat groter gemaak word vir die leerder se eie kurrikulum. Die kreatiwiteit van die leerders word in so aard beperk dat hulle glad nie die kans gegun word om weer te dink en te wees wil hulle wil wees nie. Leerders moet die kans gegun word om ons as onderwysers te lei na waar hulle wil wees, hulle potensiaal gaan soek en te doen waarvan hulle hou! Hoekom moet die twaalf jare op skool dieselfde as twaalf jare in die tronk wees. Gaan leef die lewe, dis op die einde tog net so kort !!

Tegnologiese- bemiddelde selfgerigte afstandleer is vir my tog ʼn baie sensitiewe saak waaraan ek worstel. Ek gaan volgende jaar begin werk en besluit of ek honneurs nog moet doen of nie. As ek verder sal studeer sal dit beslis deur afstandleer geskied, rede- bloot dat dit tyd is om te begin werk ook. Mens moet iewers begin so indien ek verder sal studeer sal dit ook deeltyds geskied. My enigste bekommernis is, of ek my kritiese denke sal ontwikkel in die tyd en sal daar iemand wees wat met jou kan redeneer as mens ʼn vraag sou gehad het soos wat mens in ʼn klas sou gesit het? Dit is op die anderhand ook baie goedkoper as om voltydse student te wees as eksterne kostes soos vervoerkostes, verblyf ens. in ag geneem moet word veral in die Stellenbosch gebied. As Skype en sosiale media betrek word met afstandleer is daar geen rede hoekom daar nie hierdie afstandleer ʼn kans te gee nie. Ons bly elkgeval in ʼn nuwe era waar ons moet aanpas en tegnologie op die oomblik so ver gevorderd raak of ek wonder of daar nog universiteite gaan wees oor 30 jaar...  

Ek sluit af met die quote van John Dewey soos geskryf in die Schools of To-Morrow: “we must remeber that we are dealing with a problem of readjustment, not of original creation”

No comments:

Post a Comment